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4J Board Beliefs and Values

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Eugene School District 4J Board of Directors’
Guiding Beliefs and Values

Información en español

  • Do what’s best for all 4J students
  • Continue to learn and grow
  • Respect and care about each other

In order to meet the district mission statement above, the Board has adopted the following guiding beliefs and values:


Students

  • We believe that all children can learn.
  • We believe that all students deserve to be and feel safe and welcome at school.
  • We believe that our students’ education and welfare are our most important commitments.
  • We believe that a student’s success in school should be independent of factors such as race, ethnicity, socioeconomic status, disability, gender, gender identity, sexual orientation, native language, and religion.
  • We believe that public schools should foster development beyond academics such as character, creativity, resourcefulness, citizenship, respect for diverse cultures, environmental stewardship, an understanding of workplace expectations, and a lifelong love of learning.

Staff

  • We value highly qualified, caring and diverse staff that reflects our student population and believe they are the key to meeting our goals for students.
  • We believe in collaborating with staff in deciding what is best for our schools and our students, recognizing that not everyone may agree.
  • We believe that it is essential for staff and board members to hold high expectations of all students, that these expectations are critical to student success, and that we must hold ourselves and each other accountable for the achievement of all students.
  • We believe that high-quality instruction is integral to student success and best achieved by providing strong instructional leadership, targeted professional development, and system-wide accountability and support for student growth.

Community

  • We believe that the board and staff make a difference in learning for our children by developing relationships and effectively engaging our families, community and local, state and federal governments on social, political and economic challenges and inequities.
  • We value public support for our schools and believe that the board plays a critical role in generating and sustaining community partnerships and ongoing financial and other support.

Leadership

  • We believe it is our duty to provide safe learning environments and meaningful, equitable and highly effective instruction, to support all students to thrive socially, emotionally and academically, and to reduce the disparity of outcomes for historically underserved students.
  • We believe it is critical for the board and staff to plan and direct resources consistent with our beliefs and values.
  • We value continual learning for all—board, staff and students—and believe that it is essential to student success in school.

Re-approved May 19, 2021


Principios y valores de la Junta de 4J

Principios y valores rectores de la Junta de Directores 

del Distrito Escolar de Eugene 4J

  • Hacer lo que es bueno para todos los estudiantes de 4J
  • Continuar aprendiendo y creciendo
  • Respetarnos y cuidarnos entre nosotros

Para poder atender esta declaración de la misión del distrito, la Junta ha adoptado los siguientes principios y valores:

Estudiantes

  • Creemos que todos los niños pueden aprender.
  • Creemos que todos los estudiantes merecen estar y sentirse seguros y bienvenidos en la escuela.
  • Creemos que la educación y el bienestar de nuestros estudiantes welfare son nuestros compromisos más importantes.
  • Creemos que el éxito de un estudiante en la escuela debe de ser independiente de factores como raza, etnicidad, estado socioeconómico, discapacidad, género, identidad de género, orientación sexual, lengua nativa, y religión.
  • Creemos que las escuelas públicas deben fomentar un desarrollo más allá de lo académico en los estudiantes como el carácter, la creatividad, la inventiva, la ciudadanía, el respeto por la diversidad de culturas, el buen uso del ambiente, entender las expectativas de los empleos y un amor vitalicio por aprender.

Personal

  • Valoramos al personal altamente calificado, cariñoso, y diverso que refleja nuestra población estudiantil y creemos que ellos son clave para alcanzar nuestras metas para los estudiantes.
  • Creemos en colaborar con el personal para decidir lo que es mejor para nuestras escuelas y estudiantes, reconociendo que no todos estarán de acuerdo.
  • Creemos que es esencial que el personal y los miembros de la junta tengan altas expectativas de todos los estudiantes, que estas expectativas son críticas para el éxito de los estudiantes, y que nos hagamos responsables personalmente y entre nosotros de los logros de todos los estudiantes.
  • Creemos que una enseñanza de alta calidad es integral para el éxito estudiantil y mejor alcanzado cuando se provee un liderazgo de enseñanza fuerte, un desarrollo profesional enfocado, y una responsabilidad a través de todo el sistema, y apoyo para el crecimiento de los estudiantes.

Comunidad

  • Creemos que la junta y el personal hacen la diferencia en el aprendizaje de nuestros niños desarrollando relaciones e integrando efectivamente a nuestras familias, comunidad, gobierno local, estatal y federal en los desafíos de las desigualdades económicas, políticas y sociales.
  • Valoramos el apoyo del público para nuestras escuelas y creemos que la junta juega un rol crítico en generar y sostener asociaciones comunitarias de apoyo financiero estable y otros apoyos continuos.

Liderazgo

  • Creemos que es nuestro deber proveer ambientes seguros de aprendizaje y enseñanza altamente efectiva, equitativa y significativa, para apoyar a todos los estudiantes a prosperar social, emocional y académicamente y así reducir la disparidad de resultados de los estudiantes históricamente marginados.
  • Creemos que es crítico para la junta y el personal planear en dirigir los recursos consistentemente con nuestros principios y valores. 
  • Valoramos el aprendizaje continuo para todos: la junta, el personal, y los estudiantes, y creemos que es esencial para el éxito estudiantil en la escuela.

Re-aprobado el 19 de mayo, 2021